Tijdelijke reisblog. Brazilië #3

Het is al weer even geleden dat ik mijn blog tijdelijk omdoopte tot reisblog. Ik zat midden in ons avontuur door Brazilië (inmiddels al weer 1,5 jaar geleden). Daarna gebeurde er zo veel (zwangerschap, verhuizing) dat het niet gelukt is om mijn verhaal verder op te pakken. Maar nu wil ik graag verder met mijn serie blogs overBrazilië.

Even kijken. Waar waren we gebleven? Even teruglezen:
Tijdelijke reisblog. Brazilië #1
Tijdelijke reisblog. Brazilie #2

Dus we zijn geëindigd op Ilha Grande. De volgende ochtend ging onze reis met de bus vroeg verder naar Paraty. Een oud koloniaal dorpje. Brazilië is natuurlijk een kolonie van Portugal geweest. Toen we daar aankwamen, was er eerst een mega commerciële gedeelte met heel veel winkels en fastfood restaurants. Daar werden we ergens bij het hotel afgezet.

Jammer genoeg viel het hotel een beetje tegen. We zaten niet in het Braziliaanse hoogseizoen. En dus werd het hotel verbouwd. Wij waren volgens mij de enige gasten, bij het zwembad liepen alleen maar bouwvakkers rond en wij werden ergens achterin in een kamer gestopt waar het ongezellig en donker was. In de meeste lampen waren niet eens peertjes gedraaid. O ja, je zou zeggen dat ze in een hotel op een toeristische plek wel een klein beetje Engels spreken. Nou… nee dus. Met deze mensen konden we alleen maar communiceren door middel van Google Translate. Ergens ook wel weer grappig.

Dus veel op pad. Dachten wij. Mijn vriend werd ziek tijdens één van deze dagen (we hadden er twee volle dagen). Naar het leuke, toeristische gedeelte van Paraty lopen, was nog best een eind weg. Maar ik heb hem toch meegenomen, omdat ik gewoon geen zin had om dit ongezellige hotel te blijven hangen. Arme jongen.

VakantieBrazilie_20140806-143757_0483VakantieBrazilie_20140806-140942_0474

We zijn eerst een dag op pad gegaan in het koloniale dorpje. Toen was hij nog niet ziek. Dus we hebben veel leuke dingen gezien in dit kneuterige dorpje, vol met schattige winkeltjes en restaurantjes. Ook was er een fort waar we even zijn gaan kijken. Om ‘s avonds lekker in één van die restaurantjes sfeervol te eten, omdat mijn vriend jarig was.

Sfeervol Paraty

De volgende dag voelde hij zich dus niet zo lekker. We zijn toen een boottocht gaan maken. We hadden lekker een privé bootje en konden lekker bovenop gaan liggen en genieten van de geweldige omgeving. ’s Middags hebben we onze handdoeken opgehaald en zijn we aan het water gaan liggen bij de bootjes. Als we hadden kunnen kiezen, waren we liever bij het zwembad gaan liggen. maar dat was echt het toppunt van ongezelligheid, tussen alle verbouwingen.

Uitzicht vanaf de boot over Paraty

Prachtige boottocht

Het was echt een grappig dorpje, maar twee dagen daar was meer dan genoeg. We hebben Paraty toen maar weer achter ons gelaten.

Daarna ging onze reis nog verder naar:

• Iguaçu
  • Sao Paulo

Maar dat lezen jullie uiteraard de volgende keer.